سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بایگانی

 
No Image
<      1   2      
پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به چند استفتا با موضوع مهدویت پیوند ثابت

* سخنرانان، مبلغان و نویسندگان مهدوی در سخنرانی‌ها و مقالات خود بیشتر باید به چه موضوعاتی بپردازند و چه مطالبی را در اولویت قرار دهند؟
- به طور کلی منتظران وظیفه دارند در همه رشته‌ها و شعب امام‌شناسی، معرفت خود را به وجود مقدس حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ـ ارواح العالمین له الفداء ـ کامل نمایند و به این نکته مهم توجه داشته باشند که بخش بشارت‌های قرآن مجید و احادیث شریف مربوط به آن حضرت و همچنین خصائص آن حضرت و قیام جهانی ایشان و لزوم انتهای جهان به چنان عصر تام که نهایت دعوت و تبلیغ انبیاء می‌باشد، بسیار بااهمیت است. و مسائل مربوط به عصر غیبت و امتحان مؤمنین و تمحیص و تخلیص آنها و نیز بیان فضائل مؤمنانی که در این عصر بر استقامت دین و ولایت ائمه طاهرین ـ علیهم السلام ـ و خصوص ولایت شخص وجود مبارک ایشان پایدار می‌مانند، و اضطرابات و دگرگونی‌ها که موجب تزلزل اشخاص ضعیف العقیده می‌شود، آنها را تکان نمی‌دهد و کالجبل الراسخ مانند کوه و از کوه استوارتر در حفظ ایمان و عمل به احکام پایدار می‌باشند، بسیار مهم است. روایات راجع به علائم ظهور مخصوصاً روایاتی که از اوضاع آخرالزمان و غربت اسلام و دشوار شدن دینداری و راه و شغل حرام، همه مطالبی است که به مناسبت مجالس و مستمعین مخصوصاً روایات مربوط به بانوان و امتحانات خاص آنها و حضور آنها با مردهای بیگانه در مجالس به طور رسمی باید تذکر داده شود.

* سخنرانان، مبلغان و نویسندگان مهدوی تا چه حد می‌توانند به تطبیق حوادث و رویدادهای عصر حاضر با حوادث و رویدادهای پیش‌بینی شده در روایات عصر ظهور و آخرالزمان بپردازند، یا شخصیت‌هایی را به عنوان شخصیت‌های مطرح در عصر ظهور مطرح کنند؟
- تطبیق جزمی اشتباه است؛ البته بعض وقایع است که از علائم بعیده است، ولی حوادث باید مطرح باشد، ولی تطبیق شخصی صحیح نیست. البته تطبیق غیرتشبیه است و غالباً تطبیقات تمام نیست.

* برخی سخنرانان، مبلغان و نویسندگان مهدوی معتقدند که با تطبیق شرایط عصر حاضر با شرایط عصر ظهور یا معرفی برخی چهره‌ها به عنوان چهره‌های مطرح در عصر ظهور بهتر می‌توان جوانان را به مباحث مهدوی جلب کرد و شور و نشاط سیاسی و اجتماعی آنها را بالا برد، این نظر تا چه حد درست است؟
- البته در هر زمان چهره‌های پاک و چهره ناپاک وجود دارند که در آخرالزمان یک اکثریت تظاهر فوق‌العاده و فراگیر دارند همانطور که در روایات آمده زمین از جهل و ظلم و جور پر می‌شود، اینها اهل معاصی و مناهی و بیشتر لائیک و ملحد می‌باشند. باید به مردم توصیه کرد که با امر به معروف و نهی از منکر هرچه می‌توانند از فساد و افساد این اشخاص جلوگیری نمایند و مسئله عرض اعمال به آن حضرت را تذکر دهند. باید به مردم رسانده شود که در آخرالزمان این مفاسد و این خطرات برای دین مردم هست تا موجب تنبه و بیداری و اجتناب آنها از معاصی شود.

* در برخی روایات از هرگونه تعیین وقت برای ظهور نهی شده و در برخی دیگر تأکید بر نزدیک دیدن ظهور شده است، چگونه می‌توان این دو دسته روایات را با هم جمع کرد؟
- وقت ظهور را هر کس تعیین کند تکذیب می‌شود، ولی طلب قرب ظهور و دعاء برای تعجیل در فرج از وظایف مهمه است که بر حسب بعض روایات فاضل‌ترین عبادات است. در قرآن در مورد روز قیامت و ساعت می‌‌فرماید: «اقتربت الساعة» این یک نوع نزدیکی است که نسبت به ساعت صغری و ظهور حضرت نیز باید گفت نزدیک گردیده و نزدیک می‌شود، ولی از سوی دیگر در روایات طول غیبت آن حضرت بسیار مطرح شده است و امیر المؤالمنین ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: «ماأطوَلَ هذا اَلعَنَاءَ و أَبعَدَ هذا الرَّجَاء؛ چقدر طولانی می‌گردد رنج زمان غیبت و چقدر دور است زمان تحقق این امید.» ما در همین حال که هر آن و زمان منتظر ظهوریم چنان در ایمان به آن حضرت و تحقق روز آن ظهور و قیام جهانی ثابت قدم می‌باشیم که اگر صدها هزار سال هم به طول بیانجامد در آن نقطه‌ای هستیم که ثابت و پایداریم و هرگز ذره‌ای در آن شک و تردید نخواهیم داشت.



نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س)؛ خواهر زن «تونی بلر» مسلمان شد پیوند ثابت

به گزارش ادیان نیوز، برخی از مطبوعات روز یکشنبه انگلیس از تشرف «لارن بوث» خواهر زن تونی بلر به دین مبین اسلام خبر دادند.

ساندی تایمز امروز نوشت: خواهر زن تونی بلر پس از دیدار اخیرش از ایران به اسلام گرویده است. وی اکنون در خارج از منزل سر و گردن خود را با حجاب می‌پوشاند، مشروبات الکلی و گوشت خوک مصرف نمی‌کند، و هر روز قرآن می‌خواند.

وی گفت: من شش هفته پیش تجربه روحانی خاصی در یکی از زیارتگاه‌های مسلمانان در ایران داشتم. من همیشه احساس می‌کردم امت (جامع؟ مسلمانان) دوست داشتنی و آرامش بخش است، و از این که عضوی از آن شده ام افتخار می کنم. اکنون پنج بار در روز نماز می‌خوانم و گهگاهی هم به مسجد می روم.

ساندی تایمز نوشت: خانم «بوث» که قبلا برای یک روزنامه زرد کار می‌کرداکنون برای شبکه تلویزیونی پرس تی وی کار می‌کند. مخالفت وی با سیاست‌های جنگ طلبان؟ تونی بلر سابقه چندین ساله دارد. وی در سال ? ?????به همراه عده‌ای از فعالان حقوق بشری با کشتی به سمت نوار غزه رفت ولی هم مصر و هم اسراییل از صدور روادید برای وی امتناع کردند.

روزنامه دیلی میل نیز در نسخه روز یکشنبه خود نوشت: خواهر زن تونی بلر پس از یک تجربه مقدس و روحانی در ایران، مسلمان شده است.

به نوشته این روزنامه، «لارن بوث» ? ??? ساله اکنون حجاب سر می‌کند و روزی پنج بار نماز می‌خواند... وی شش هفته قبل و هنگام زیارت حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم تصمیم گرفت که مسلمان شود.

وی به دیلی میل گفت: این اتفاق عصر یک روز سه شنبه برای من روی داد و این احساس بسیار لذت بخشی بود.

خانم «بوث» ابراز امیدواری کرد که گرویدن وی به اسلام به تغییر ذهنیت و پیش داوری‌های تونی بلر نسبت به دین اسلام کمک کند. وی همواره یکی از منتقدان سیاست‌های دولت تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس بویژه در زمینه جنگ عراق و افغانستان بوده است.

گفتنی است عکس رو به رو «لارن بوث» پس از مسلمان شدن را نشان می دهد./شیعه آنلاین



نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
دلیل مسلمان شدن خواهر زن تونی بلر از زبان یک گوینده پیوند ثابت

به گزارش ادیان نیوز؛ «کریستین باکر» 43 ساله، گوینده شبکه تلویزیونی MTV که مدتی پیش به دین مبین اسلام گروید، طی اظهاراتی در مورد مسلمان شدن خواهر زن «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس، گفت: به نظر بنده علت مسلمان شدن خانم «لارین بوث» میل او به فرار از محیطی بود که آزادی محض در آن وجود دارد به طوری که هیچ قید و بند و ارزشی در آن نیست.

وی در ادامه افزود: ما در غرب احساس می کنیم که برای چیزهای بسیار بی ارزشی مانند لباس پوشیدن و شکل ظاهری و غیره تلاش می کنیم، اما در دین مبین اسلام هر کاری و هر چیزی هدفی ارزشمند دارد و در پس آن جلب رضایت خداوند متعال است و این یک ارزش است.

به گزارش شیعه آنلاین، در همین راستا «کیگن پرایس» استاد دانشگاه های انگلیس طی اظهاراتی در این باره گفت: بررسی های انجام شده در مورد علت مسلمان شدن گویندگان خبری نشان می دهد که اکثر آنان در پی یافتن چیزی برای پر کردن خلأ روحی خود بوده اند از همین رو به سمت دین اسلامی گرایش پیدا کرده اند.

وی در ادامه افزود: بررسی ها همچنین نشان داده که مسلمان شدن زنان دلایل گوناگون زیادی دارد اما بیشتر گویندگانی که مسلمان شده اند، بخاطر پر کردن همین خلأ بوده است. در حال حاضر نسبت زنان به مردانی که در کشورهای اروپایی و غربی مسلمان می شوند، دو برابر است.

گفتنی است در پی اعلام خبر مسلمان شدن «لارین بوث» خواهر زن «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس، تعداد زیادی از گویندگان خبری، روزنامه نگاران و خبرنگاران غربی طی اظهاراتی نسبت به افزایش پدیده مسلمان شدن گویندگان خبری، به شدت ابراز نگرانی کردند./جهان



نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
انجمن حجتیه چه کسانی هستند و عقایدشان دارای چه اشکالاتی است؟ توض پیوند ثابت

در زمان پهلوی بالاخص پهلوی دوم بهائیت رشد بسیار داشت و فرصتی پیدا کرد تا جمعیت خود را سه برابر کند و در دستگاه دولتی و شاه نفوذ فراوان بکند. رییس رادیو تلویزیون وقت دکتر شاه قلی، وزیر بهداری، وزیر آموزش و پرورش و... هویدا نخست وزیر و بسیاری دیگر بهایی بودند و به سفارش اربابان و شاه در همة امور دخالت داشتند.

ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
شنایی با آیین مسیحیت -بخش دوم (3) پیوند ثابت

ادامه شناخت مسیحیت بخش دوم 2
ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
شنایی با آیین مسیحیت -بخش دوم (2) پیوند ثابت

ادامه شناخت مسیحیت -بخش دوم
ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
آشنایی با آیین مسیحیت -بخش دوم (1) پیوند ثابت

لم لاهوت (یا الهیات ) نزد مسیحیان به تمام مظاهر تلاش آنان برای فهم ایمان مسیحی اطلاق می شود. علمای الهی بنیادگرا بر این مساءله تاءکید می کنند که ما نمی توانیم شناختی از خدا داشته باشیم. مگر آنچه را که خود او بر ما مکشوف سازد، و بر این اساس ، علم الهیات به معنای دقیق آن ، علم وحی است . الهیات نزد مسیحیان ، زمینه هایی از مطالعات دینی را شامل می شود که از علم کلام در سنت اسلامی گسترده تر است .
ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
پی نوشت های مقاله شناخت مسیحیت - بخش نخست پیوند ثابت

در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
آشنایی با آیین مسیحیت -بخش نخست 1 پیوند ثابت

ادامه بخش اول


ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
آشنایی با آیین مسیحیت -بخش نخست پیوند ثابت

عصر ظهور عیسی (ع ): حضرت عیسی مسیح (ع ) در نقطه ای ازجهان متولد شد که به تازگی زیر سلطه رومیان درآمده بود و فلسطین یکی از آخرین سرزمینهایی بود که به دست رومیان تسخیر شد. در آن عصر، یهودیان به شکل نامطلوبی زیر یوغ بیگانگان قرار داشتند و فشار دولت روم غیر قابل تحمل بود. نهضتهای بی فرجامی در گوشه و کنار فلسطین برخاست ، ولی بی رحمانه شکست خورد، ولی بعدا شاگردان و پیروان او با عزمی استوار به نشر آیین وی پرداختند. این آیین بازماندگان نهضتهای پیشین را به خود جلب کرد.

ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: شنبه 89/12/7 | نظر

 
آرشیو مطالب پیشین:
تغییر وبلاگ
به سوی خورشید
آسیبهای خانوادگی در آخرالزّمان
داستان شیعه شدن یک طلبه اهل‏ سنت با شنیدن روضه امام حسین(ع)
یاید از یک شهید3
یادی از یک شهید 2
یادی از یک شهید
پاسخ به شبهات وهابیت در مورد حضرت زهرا(س)
نقدی بر فیلم مستند (ظهور بسیار نزدیک است)
چند جمله از بین پیام صد ها هزار شهید
پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به چند استفتا با موضوع مهدویت
پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س)؛ خواهر زن «تونی بلر» مسلمان شد
دلیل مسلمان شدن خواهر زن تونی بلر از زبان یک گوینده
انجمن حجتیه چه کسانی هستند و عقایدشان دارای چه اشکالاتی است؟ توض
شنایی با آیین مسیحیت -بخش دوم (3)
[همه عناوین(89)][عناوین آرشیوشده] آرشیو کامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    روضه خوانِ آقا
    اللهم و صل على ولى امرک القائم المؤمل و العدل المنتظر. و حفه بملائکتک المقربین، و ایده بروح القدس، یا رب العالیمن. اللهم اجعله الداعى الى کتابک، و القائم بدینک، استخلفه فى الارض کما استخلفت الذین من قبله مکن له دینه الذى ارتضیته، ابدله من بعد خوفه امنا، یعبدک لا یشرک بک شیئا…

< Html />

توضیحات

No Image No Image