سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بایگانی

 
No Image
<      1   2      
دانشگاه آکسفورد مرکز مطالعات اسلامی دایر کرد پیوند ثابت
دانشگاه آکسفورد در پی ترویج نسخه انگلیسی اسلام با راه اندازی مرکز مطالعات اسلامی، به دانشجویان صرفا م سلمان آسیایی و آفریقایی بورسیه تحصیلی کامل ارایه می دهد.

به گزارش مشرق، دانشگاه آکسفورد دانشکده ای تحت عنوان "مرکز مطالعات اسلامی" راه اندازی نموده است و قصد دارد تا با جذب دانشجویان مسلمان آسیایی و آفریقایی از طریق ارایه بورسیه کامل تحصیلی، نسخه انگلیسی اسلام را گسترش دهد. این دانشگاه ادعا می کند. مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد ایجاد شده‌اند تا دانشجویان بتوانند به مطالعه مواردی بپردازند که جهان اسلام در آن نفع خود را می‌بیند. نکته قابل توجه اینجاست که این بورسیه تحصیلی، شامل تحصیل کاملا رایگان و کمک هزینه یازده هزار و هفتصد پوندی می گردد و این درشرایطی است که دانشجویان بومی انگلیس، مدتهاست برای هزینه های بالای تحصیل و عدم توانایی در پرداخت این هزینه ها به اعتراض سراسری پرداخته اند.
در وبسایت این دانشگاه آمده است: مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد یک مرکز مستقل شناخته شده دانشگاه آکسفورد است. این مرکز در سال 1985 به منظور ترغیب مطالعه بورسیه‌ای اسلام و جهان اسلام تاسیس شد. مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد فراهم کننده یک نقطه ملاقات برای جهان از آموخته‌های غربی و اسلامی است. در آکسفورد این مرکز به مطالعه چند رشته‌ای و بین‌ رشته‌ای جهان اسلام کمک می‌کند. ورای دانشگاه آکسفورد، این مرکز با یک شبکه بین المللی از روابط آکادمیک تقویت می‌شود. برای اطلاعات بیشتر لطفا به وب‌سایت www.oxcis.ac.uk مراجعه کنید.
آیا من واجد شرایط هستم؟
این دانشگاه همچنین در وبسایت خود آورده است: متقاضیان باید برای شروع کردن یک رشته تحصیلی جدید در دانشگاه آکسفورد تقاضای خود را ارسال کنند. لطفا مطمئن شوید که شرایط لازم برای ورود به رشته خود را از جمله شرایط زبان انگلیسی را دارید. برای اطلاعات بیشتر به "راهنمای رشته" مراجعه کنید. ورود به مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد برای دانشجویان مسلمان انگلیس و دانشجویان کشورهای در حال توسعه زیر در آسیا و آفریقا آزاد است:
افغانستان، آلبانی، الجزایر، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بنین، برونئی، بورکینافاسو، کامرون، چاد، جزایر کومور، ساح عاج، مصر، جیبوتی، گابن، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، گویان، اندونزی، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیبی، مالزی، مالدیو، مالی، موریتانی، مراکش، موزامبیک، نیجر، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سنگال، سیرالئون، سومالی، سودان، سورینام، جمهوری عربی سوریه، تاجیکستان، توگو، تونس، ترکیه، ترکمنستانف اوگاندار، امارات عربی متحده، ازبکستان و جمهوری عربی یمن.
شما باید قادر باشید نشان دهید که رشته تحصیلی موردنظرتان مربوط به چه نحو جهان اسلام است. دانشجویان انگلیس نیز باید مسلمان باشند.

مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد چه چیزی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
این دانشگاه همچنین در خصوص هزینه ها و نوع بورس ارایه شده به مسلمانان می نویسد: این بورس شامل 100 درصد هزینه دانشگاه و کالج و یک کمک هزینه تحصیلی برای هزینه‌های زندگی (این نرخ در سال تحصیلی 11 - 2010، یازده هزار و هفتصد پوند بود) می گردد.
این کمک هزینه‌ها برای دوره کامل هزینه دانشجویی اختصاص می‌یابد که برای تحصیل در رشته مورد نظر با وی موافقت شده است. در صورتیکه بورسیه شما برای رشته‌ای که بیش از یک سال طول می‌کشد به شما داده شده، تداوم بورسیه شما در هر سال منوط به روند تجدید سالانه‌ای است که بر اساس پیشرفت آکادمیک رضایتمندانه از شماست.
از افراد تحت بورسیه انتظار می‌رود که یک گزارش سالانه درباره فعالیت‌های آکادمیک و اجتماعی خود و دستاوردهای خود در آن دانشگاه ارائه دهند.

منبع
http://mouood.org/content/view/11695/2/



نوشته: روضه خوانِ آقا در: چهارشنبه 89/11/6 | نظر

 
پیامبر ستیزی در آمریکا + عکس پیوند ثابت
عضو شهرداری شهر داکوتای آمریکا، در مسیر ورودی شهر تابلویی نصب نموده است که روی آن نوشته "هرگز به مردی به نام محمد، اعتماد نکنید"

به گزارش مشرق، در پی پروژه اسلام هراسی، یکی از اعضای انجمن شهرداری شهر داکوتا، به نام باب لین، با قرار دادن تابلویی در جلوی زمین خود، جنجالی را به پا کرده است.

روی این تابلو نوشته شده است: «هرگز به مردی به نام محمد، اعتماد نکنید». این تابلو در مسیر ورودی شهر داکوتای آمریکا و در خیابان چهاردهم شمالی، پلاک 300 قرار دارد.
لین، که در شهر داکوتا به خاطر ارائه عقاید تندش نسبت به مسلمانان معروف است، این تابلو را در محل سکونت خود که عبور و مرور از آنجا زیاد است قرا داده است. این علامت سبب شد تا چندین تن از ساکنان این شهر به شهرداری شکایت کنند.
لین به خبرنگار مجلة شهر سیاکس گفته است: «این آزادی بیان است».
یکی از ساکنان شهر داکوتا در این خصوص بیان کرده است: «من این نوشته را بسیار اهانت‌آمیز می‌دانم. بسیاری از کارگران آفریقای شمالی که برای تهیه غذا به تیسان می‌آیند هر روز شاهد این تابلو هستند. کسی که عضو انجمن شهرداری است نباید وجهه شهر داکوتا را این چنین تخریب کند. این کار سبب ترویج تنفر و ترس می‌گردد».

 

 



نوشته: روضه خوانِ آقا در: چهارشنبه 89/11/6 | نظر

 
سیره و صفات مهدی موعود در کلام امام حسین(ع) پیوند ثابت

نعمانی نقل کرده که حضرت امام حسین(ع) در این باره فرمودند: «تعرفون المهدی بالسّکینة و الوقار؛1شما مهدی را با آن سکینه و وقار مخصوص و ویژة حضرتش می‌شناسید.»

 

یا حسین

آیت‌الله علی کریمی جهرمی

نعمانی نقل کرده که حضرت امام حسین(ع) در این باره فرمودند: «تعرفون المهدی بالسّکینة و الوقار؛1شما مهدی را با آن سکینه و وقار مخصوص و ویژة حضرتش می‌شناسید.»

این جمله حاکی از آن است که حالت وقار، طمأنینه و سنگینی از بارزترین و شاخص‌ترین صفات و مزایای آن حضرت است و این حالت با خصوصیّات ظاهری در سیمای مقدّس و ملکوتی آن حضرت متجلّی و متبلور است و همه بر اثر رؤیت آن حالت، وجود مقدّس مهدی موعود(ع) را به خوبی می‌شناسند و می‌فهمند که مهدی موعود آخرالزّمان اوست.

روشن است که مقداری از این حالت در بسیاری از اصحاب رسول الله(ص) و بزرگان موجود بود و نوعاً از این صفت عالی و از متانت و وزانت کامل بهره‌مند بودند. حرکات زشت و سبک از آن بزرگواران که معدن آبرومندی هستند، سر نمی‌زند که این حالت وقار و وزانت، پایگاه انسان را در نظر مردم و طبقات مختلف جامعه، قوی و نیرومند و محترم می‌سازد.

ولی از روایت فوق استفاده می‌شود که حضرت مهدی(عج) در یک سطح عالی و اعلایی از آن برخوردارند، به طوری که چشم‌گیر و مورد توجّه دیگران خواهند بود و چشم‌ها به این حالت آن بزرگوار خیره و متوجّه خواهد شد.

امّت اسلامی و پیروان مکتب امام حسین(ع) بدین جمله که آن حضرت در مورد فرزندش امام زمان(ع) فرموده و او را مظهر طمأنینه و سکینه و وقار قلمداد کرده‌اند، توجّه دقیق کنند و اگر به راستی امام زمان و ولیّ دوران در عهد ظهور و در عین اقتدار و غلبه و فراهم بودن انواع امکانات خوشی و رفاه، این چنین سنگین و با وقار حرکت می‌کنند و با وزانت کامل با اشخاص روبه‌رو و مواجه می‌گردند، شیعیان و پیروان مکتب آن بزرگوار را نمی‌سزد که سبک و بی‌شخصیّت و بی‌وزنه و خارج از روش‌های آبرومندانه جلوه و حرکت بنمایند.

دوست‌دارانش می‌بایست در روش زندگی و اعمال اجتماعی خود، به گونه‌ای باشند که با آن شخصیّت بی‌نظیر، حدّاقل بیایند تا دیگران این نکته را که پذیرش اینان از منتظران حضرت بقیّـ[الله(عج) هستند، داشته باشند.

ماهنامه موعود شماره 119

پی‌نوشت:

1. غیبت نعمانی، ص 127.



نوشته: روضه خوانِ آقا در: چهارشنبه 89/11/6 | نظر

 
بازی های رایانه ای و تحریف هایش پیوند ثابت

در این بازی شما آرم برخی از گروه های را می بینید(مانند جنبش امل از گروه های شیعه در لبنان) و یا تصاویری بر روی دیوارمنازل تروریست ها که زیر آن عبارت شهید به کار رفته است. در این بازی برخی از تروریستها لباس نظامی به تن و البته عمامه به سر دارند و یا حتی در برخی از قسمتها در میان تروریستها روحانی هایی را با لباس روحانیت شیعه می بینید که البته با توجه به رنگ سیاه عمامه، سید هستند.

بازی های رایانه ای به یکی از ابزار رسانه ای جنگ نرم دشمن علیه اسلام و انقلاب بدل شده است. طراحان اینگونه بازی ها به قدری با برنامه و سیاستگذاری هدفمند اقدام به ساخت  بازی می کنند که اگر همان بازی مجددا مورد بررسی قرار گیرد با نکات جدیدی در آن برخورد می کنیم. ادامه مطلب...

نوشته: روضه خوانِ آقا در: چهارشنبه 89/11/6 | نظر

 
آرشیو مطالب پیشین:
تغییر وبلاگ
به سوی خورشید
آسیبهای خانوادگی در آخرالزّمان
داستان شیعه شدن یک طلبه اهل‏ سنت با شنیدن روضه امام حسین(ع)
یاید از یک شهید3
یادی از یک شهید 2
یادی از یک شهید
پاسخ به شبهات وهابیت در مورد حضرت زهرا(س)
نقدی بر فیلم مستند (ظهور بسیار نزدیک است)
چند جمله از بین پیام صد ها هزار شهید
پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به چند استفتا با موضوع مهدویت
پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س)؛ خواهر زن «تونی بلر» مسلمان شد
دلیل مسلمان شدن خواهر زن تونی بلر از زبان یک گوینده
انجمن حجتیه چه کسانی هستند و عقایدشان دارای چه اشکالاتی است؟ توض
شنایی با آیین مسیحیت -بخش دوم (3)
[همه عناوین(89)][عناوین آرشیوشده] آرشیو کامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    روضه خوانِ آقا
    اللهم و صل على ولى امرک القائم المؤمل و العدل المنتظر. و حفه بملائکتک المقربین، و ایده بروح القدس، یا رب العالیمن. اللهم اجعله الداعى الى کتابک، و القائم بدینک، استخلفه فى الارض کما استخلفت الذین من قبله مکن له دینه الذى ارتضیته، ابدله من بعد خوفه امنا، یعبدک لا یشرک بک شیئا…

< Html />

توضیحات

No Image No Image